Nu ska konditionen förbättras

1. 10x1 minut i 70% fart. Gå 1 minut mellan varje intervall. Värm upp 5 minuter, samt jogga ner 5 minuter.
2. Jogga 30 minuter i 50% fart.
3. 30 sekunder i 80% fart - 30 sekunder i 50% fart. Upprepa 10 ggr. Värm upp 10 minuter, samt jogga ner 5 minuter.
4. 20x100 meter i 80% fart (ca 20 sekunder). Vila 20 sekunder mellan varje lopp och 2 minuter efter 10 lopp. Värm upp 5 minuter samt jogga ner 5 minuter.
5. Jogga 2 minuter i 50% fart - jogga 2 minuter i 60% fart. Upprepa 8 ggr (totalt 32 minuter).
6. Jogga 4 minuter i 50% fart - löp 1 minut i 90% fart. Upprepa 5 ggr. Värm upp 5 minuter, samt jogga ner 5 minuter.
7. Jogga 1 minut i 50% fart - löp 1 minut i 80% fart. Gå 1 minut. Upprepa 10 ggr. (totalt 30 minuter).
8. 20x100 meter i 90% fart (ca 15 sekunder). Vila 15 sekunder mellan varje lopp, och 3 minuter efter 10 lopp. Värm upp 10 minuter, samt jogga ner 5 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0